FAQ

Ofte stilte spørsmål

Her finner du en oversikt over de mest spurte spørsmål som kommer inn til kundeservice. Her kan du kanskje finne svaret ditt med en gang, slik at du slipper å vente på svar i telefonen eller på mail.

Finner du ikke svaret du leter etter, ta kontakt med kundeservice her.

Levering

 

Hvor finner jeg leveringsbetingelsene?

Svar: Kjøpsvilkår

Hvor er varen min?

Svar: Gå inn på «sjekk leveranse» eller logg inn på min side og følg ordren der.

Hva innebærer levering «Helt hjem»?

Svar: Varene leveres til dør på gateplan eller første hindring. Dette forutsetter vei med fremkommelighet for lastebil fram til ytterdør. Ved levering til steder uten veiforbindelse leveres til varene nærmeste kai eller sted med veiforbindelse. Pakken må signeres for og det må vises identifikasjon ved signering. Kjøper må selv håndtere produktemballasje og blir ikke tatt med videre av transportøren. Husk å se på varenes mål at de får plass på stedet du har valgt og i trapper og dører.

Jeg har ikke sporingsnummer på varen min

Svar: Ta kontakt med kundeservice

Vedlikehold

 

Hvordan oppbevare hagemøblene?

Svar: Vedlikeholdsguide

Hvordan behandle Olefin hageputer?

Svar: Vedlikeholdsguide

Hvordan behandle allværstekstil puter?

Svar: Vedlikeholdsguide

Allværsputene mine er ikke vanntette!

Svar: Allværsputene skal ikke være vanntette, de har et hurtigdrenerende skum slik at vannet raskest mulig skal renne gjennom puten og tørke fort. Disse putene kan tette seg av pollen og skitt, hvis ikke de spyles av innimellom. Disse må i motsetning til Olefin utendørstekstil, ikke impregneres.

 

Reklamasjoner

 

Hvordan reklamerer jeg på en vare?

Svar: Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert. Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet).8 Meldingen til selgeren eller kredittyter bør være skriftlig (e-post, telefaks eller brev).

Hvor melder jeg meg inn i kundeklubben?

Svar: Kundeklubbinnmelding